Pri kontrole sortimentu sme preverili celkovo 6 790 produktov, z ktorých je na Heureke 6 760 spárovaných. Tie sú najčastejšie na 3. pozícii produktovej karty, pričom priemerne súťažia s 18 konkurenčnými ponukami. Sortiment sme rozdelili do štyroch kategórií podľa toho, ako v audite obstál.* V kontrolách auditu sú zahrnuté iba spárované produkty.
KATEGÓRIE / POZÍCIE NA KARTE | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10+ | Σ PRODUKTOV |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hokejky | 2 665 | ||||||||||
Hokejové doplňky | 498 | ||||||||||
Hokejové rukavice | 357 | ||||||||||
Brusle na led | 250 | ||||||||||
Hokejové tašky | 223 | ||||||||||
Hokejové dresy | 204 | ||||||||||
Hokejové helmy | 197 | ||||||||||
Hokejové kalhoty | 179 | ||||||||||
Hokejové chrániče holení | 169 | ||||||||||
Brankářské vesty | 163 |
E-shop | Nižšie v biddingu | Vyššie v biddingu | Nie som v biddingu |
---|---|---|---|
Decathlon | 7 % | 86 % | 6 % |
MUZIKER.cz | 39 % | 57 % | 4 % |
Hokej-profi | 39 % | 58 % | 3 % |
Sportisimo | 23 % | 77 % | 1 % |
eFitness.cz | 20 % | 79 % | 1 % |
Digiboss | 63 % | 36 % | 1 % |
ONLINESHOP.cz | 92 % | 7 % | 1 % |
TN trade | 81 % | 5 % | 14 % |
Produkty sú nespárované, pretože im chýba alebo nemajú správne vyplnené parametre podľa požiadaviek Heureky. O tom, ako si s párovaním poradiť, sa dočítate na ich blogu.
Element HEUREKA_CPC vo feede je nevyhnutnou súčasťou biddingu, nakoľko je nositeľom informácie o nastavenej maximálnej cene za preklik.
Špecifikácie Heuréky nedovoľuje uvádzať v elemente HEUREKA_CPC nulovú hodnotu. Navyše sa môže stať, že aj napriek vyplnenej 0 vám bude strhávaná hodnota kategórie nastavená v administrácii Heuréky. Zamyslite sa teda, či by nebolo lepšie výšku CPC doplniť, prípadne ju vôbec nevypĺňať.
Informácia v elementě DELIVERY_DATE je jedným z faktorov rozhodujúcich o pozícii produktu v biddingovom boxe. Ak dodaciu lehotu nedoplníte a bude chýbať, hrozí, že sa ponuka nedostane medzi odporúčané na produktovej karte.
Ak viete o niekoľkých konkurentoch s podobnou ponukou, existuje pravdepodobnosť, že je produkt spárovaný do nesprávnej karty na Heureke. Odporúčame skontrolovať správnosť elementov PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT podľa požiadaviek Heureky, alebo kontaktovať zákaznícku podporu Heureky. Nemusí sa však jednať o problém v prípade, že ponúkate špecifický sortiment.
Pre spustenie biddingu na Heureke sú potrebné aspoň 2 ponuky v produktovej karte. Ak je podmienka splnená a bidding nie je aktívny, nastavte CPC mierne nad minimálnu cenu kategórie. V prípade, že sa ani potom nespustí, informujte podporu Heureky.
V prípade, že nastavujete nižšiu cenu za kliknutie než je minimum kategórie, bude vám Heureka napriek tomu strhávať nimi udávanú najnižšiu sadzbu CPC v danej kategórii. Ak nechcete alebo si nemôžete dovoliť vyššiu cenu za kliknutie, je lepšie ju neposielať. V opačnom prípade hodnotu zvýšte na požadované minimum kategórie na Heureke.
Produkty s vysokým počtom preklikov, no žiadnymi konverziami. Skontrolujte ich zaradenie do produktových kariet a nákupný proces. Je možné, že jeden z krokov bráni zákazníkovi v dokončení objednávky.
Najčastejším dôvodom môže byť biddovanie priamo v administrácii Heuréky. Prejdite si report konverzií alebo detail detekcie a zistite, či nedošlo k vychýleniu hodnôt či inému nedopatreniu.
Na produktových kartách je spustený bidding, vaše produkty sa však nedostali medzi odporúčané. Je možné, že nastavená výška max. CPC je nedostatočná.
Ide o príliš drahé produkty. Skúste cenu znížiť, v opačnom prípade sa môže stať, že vás Heureka ani vďaka vysokému CPC nezaradí medzi odporúčané ponuky.
Je možné, že sa nachádzate v príliš konkurenčnom prostredí. Zamyslite sa nad tým, ako byť na tom lepšie ako ostatné e-shopy. Pomôcť by vám mohla ponuka darčeka ku každej objednávke a alebo zlacnenie ceny za dopravu.
Cena za preklik je u týchto produktov vysoká a môže spôsobovať zbytočne vysoké náklady. Pri produktoch preverte akých výsledkov dosahujú a či je priestor na zníženie CPC.
Nenaskladněný tovar môže mať horšie pozíciu v biddingu, alebo sa do neho vôbec nedostane. Pozrite sa, či máte dostupnosť správne vyplnenú, alebo či nie je možné produkty naskladniť skôr.
Produkty nachádzajúce sa na TOP pozíciu s košíkom sú pre zákazníka dostatočne viditeľné. Prehodnoťte nutnosť zaradenia ponuky aj v biddingovom boxe. Môžete tak ušetriť nemalé náklady.
K ponuke, ktorá sa nachádza na vyššej ako 5. pozícii v produktovej karte, sa už zákazník nemusí dostať. Využite bidding a zviditeľnite ju, prípadne zvážte zníženie ceny pre obsadenie lepšej pozície.
Váš sortiment je výrazne lacnejší ako ďalšie ponuky na produktovej karte. Môže sa jednať o zlé spárovanie, preto odporúčame pozornú kontrolu.
Vaša ponuka je na Heureke zaradená medzi TOP produktami kategórie, ale v produktovej karte nie je medzi odporúčanými ponukami. Vydajte sa cestou biddingu, aby ste dosiahli na konkurenčné e-shopy. A ak už biddujete, skúste zvýšiť cenu za preklik.
Tieto produkty majú nastavený dátum dodania, ktorý by mohol spadať do nižšej kategórie na porovnávači. Odporúčame prehodnotiť nastavenú dostupnosť produktu. Menšou úpravou môžete dosiahnuť lepšieho výkonu inzercie.
Tieto produkty majú PNO nad 30%. Dôvodom môže byť príliš vysoká cena za kliknutie, ale aj konkurenčný boj v produktovej karte. Overte si, či výška CPC zodpovedá vašim požiadavkám a alebo zvážte nasadenie biddingového automatu, ktorý vám bude nastavené limity strážiť.